Ir al contenido principal

Cotxe de betzina o Otto

 Història

Al 1876 va ser quan va aparèixer aquest nou invent, va ser enginyat a Alemanya per dos genis, el que primer el va construir va ser Nikolaus August Otto que va ser el primer en un motor de quatre temps, que va ser la base per a tots els motors posteriors de combustió interna. Anys després al 1886 Karl Benz va començar-lo a utilitzar en els seus primers prototips.


Com funciona?

El motor d'Otto funciona mitjançant un procés de quatre temps: admissió, compressió, combustió i escapament. Durant l'admissió, una mescla de benzina i aire és introduïda a la cambra de combustió. A continuació, el pistó comprimeix aquesta mescla, generant una alta pressió. Aquesta compressió provoca una ignició per una espurna generada per les bugies, provocant una explosió que empeny el pistó cap avall. Finalment, els gasos d'escapament són expulsats per l'acció del pistó a la fase d'escapament.


Opinió personal

L'invent del motor d'Otto ha tingut un impacte enorme a la nostra societat. Ha permès la popularització dels vehicles de motor i ha canviat la forma en què viatgem, treballem i ens desplacem. Els cotxes de benzina han proporcionat una major mobilitat i han estat clau per al desenvolupament del comerç, el turisme i la indústria.

No obstant això, el seu ús massiu també ha tingut conseqüències negatives. Els cotxes de benzina emeten gasos d'efecte hivernacle i altres contaminants que contribueixen al canvi climàtic i a la contaminació de l'aire. A més, la dependència del petroli com a combustible ha generat problemes geopolítics i ambientals.

La meva opinió personal és que el motor d'Otto ha estat una invenció revolucionària que ha aportat grans avantatges a la nostra societat, però també ha generat problemes ambientals importants. Crec que és important buscar alternatives més sostenibles com els vehicles elèctrics o els combustibles d'origen renovable per reduir l'impacte negatiu dels cotxes de benzina en el medi ambient.




Comentarios

Entradas populares de este blog

Introducció

Benvinguts al meu blog on explicaré les màquines tèrmiques i motors de la història, hi podrem trobar les diferents funcions i millores que ha tingut cada una, espero que us agradi!

Màquina de vapor

Història  La màquina de vapor va ser inventada en diferents èpoques i per diferents inventors ja que cada un va afegir una innovació a aquesta màquina. Alguns dels inventors més famosos són Thomas Newcomen i el més conegut és James Watt, l'home que va acabar inventant el regulador per la màquina. Va ser inventada aproximadament a principi del S.XVIII. Aquesta màquina va ser i és molt important perquè quan va haver-hi la primera Revolució Industrial va formar part d'un gran canvi, va ser el motor que va moure tota mena de màquines tèxtils; després va moure vaixells, trens i altres màquines. Com funciona? La màquina de vapor funciona per transformar energia tèrmica en energia mecànica.  Com el seu propi nom indica, aquesta màquina funciona a través de la força que fa el vapor d'aigua calentada a pressió. El que es fa és: es crema carbó a la caldera per augmentar la temperatura de l'aigua fins que es converteixi en vapor. El vapor s'envia al pistó, que és una peça mòbi...