Història
Al 1876 va ser quan va aparèixer aquest nou invent, va ser enginyat a Alemanya per dos genis, el que primer el va construir va ser Nikolaus August Otto que va ser el primer en un motor de quatre temps, que va ser la base per a tots els motors posteriors de combustió interna. Anys després al 1886 Karl Benz va començar-lo a utilitzar en els seus primers prototips.
Com funciona?
El motor d'Otto funciona mitjançant un procés
de quatre temps: admissió, compressió, combustió i escapament. Durant l'admissió,
una mescla de benzina i aire és introduïda a la cambra de combustió. A
continuació, el pistó comprimeix aquesta mescla, generant una alta pressió.
Aquesta compressió provoca una ignició per una espurna generada per les bugies,
provocant una explosió que empeny el pistó cap avall. Finalment, els gasos
d'escapament són expulsats per l'acció del pistó a la fase d'escapament.
Opinió personal
L'invent del motor d'Otto ha tingut un impacte
enorme a la nostra societat. Ha permès la popularització dels vehicles de motor
i ha canviat la forma en què viatgem, treballem i ens desplacem. Els cotxes de
benzina han proporcionat una major mobilitat i han estat clau per al
desenvolupament del comerç, el turisme i la indústria.
No obstant això, el seu ús massiu també ha tingut conseqüències negatives. Els cotxes de benzina emeten gasos d'efecte hivernacle i altres contaminants que contribueixen al canvi climàtic i a la contaminació de l'aire. A més, la dependència del petroli com a combustible ha generat problemes geopolítics i ambientals.
La meva opinió personal és que el motor d'Otto ha estat una invenció revolucionària que ha aportat grans avantatges a la nostra societat, però també ha generat problemes ambientals importants. Crec que és important buscar alternatives més sostenibles com els vehicles elèctrics o els combustibles d'origen renovable per reduir l'impacte negatiu dels cotxes de benzina en el medi ambient.
Comentarios
Publicar un comentario